Microsoft a patentat camera holografica
- Scris de Devon
- Published in Stiri Console
Incet, dar sigur intram in noua generatie de console. In acest moment nu avem decat Wii-U anuntat, dar asta nu inseamna ca ceilalti doi giganti stau pe margine. De exemplu, Microsoft a intrat in filmele SF si a patentat o tehnologie care va folosi proiectoare pentru a transforma intraga camera in suprafata de display.
Cum adica?
Aparent Microsoft intentioneaza sa extinda ceea ce se intampla in joc dincolo de limitele ecranului „prin proiectarea unei imagini periferice pe asupra mediului din jurul utilizatorului."
Patentul descrie aceasta imagine ca o demonstratie pentru cum ar putea proiectorul sa insereze imaginea in camera
Patentul inaintat de companie numit „Immersive Display Experience" mentioneaza „Chiar daca este atent la display, utilizatorul va observa trasaturi arhitecturale si decorative ale camerei in care se afla prin vederea periferica. Aceste trasaturi sunt de obicei in afara contextului fata de imaginea aflata pe display, scazand potentialul de distractie al experientei media. In plus, datorita faptului ca anumite experiente angajeaza si constienta situationala a utilizatorului, abilitatea acestuia sa inregistreze miscarea si sa identifice obiecte corespunzatoare in viziunea periferica ar putea sa intensifice experienta distractiva."
Astfel, sistemul va proiecta imagini in camera, folosind senzori sa detecteze marimea camerei, „culorile suprafetelor din camera", mobilier si alte obstacole, iar apoi sa compenseze pentru ele corespunzator. Pentru a nu corupe experienta, jucatorii vor fi protejati de lumina imprastiata de proiector".
Aceasta imagine arata cum proiectorul il detecteaza pe utilizator si il protejeaza de imaginea proiectata
Ca sa nu consume prea multe resurse, sistemul va oferi o imagine directa la rezolutie mare pe display, iar ceea ce este proiectat va fi prezentat la o rezolutie mai mica fara sa afecteze experienta finala.
Evident, nu exista nici un fel de zvon sau idee daca acest patent va fi realitate, sau cand o sa il vedem pe piata. Totusi, asta nu inseamna ca nu ne putem imagina posibilitatile.