NVIDIA Chimera - prima tehnologie de procesare fotografică

NVIDIA lansează noua tehnologie de procesare vizuală, NVIDIA Chimera, proiectată pentru a îmbunătăți experiența fotografică pentru noul val de smartphone-uri și dispozitive mobile.

Chimera, disponibilă pentru toate procesoarele din familia Tegra 4, oferă o serie de funcții noi pentru dispozitivele mobile, precum modul automat de fotografiere și înregistrare video HDR (high dynamic range), realizarea de panorama în modul HDR și funcția tap-to-track.

NVIDIA a dezvoltat Chimera pentru a permite o flexibilitate mai mare în realizarea fotografiei creative. Noua gama de funcții, alături de puterea de procesare a imaginii va permite integrarea unor noi funcții într-o gamă variată de dispositive de fotografiere, de la DSLR-uri la camerele foto din smartphone-uri și tablete.

Arhitecturile anterioare ale procesoarelor mobile au făcut dificilă utilizarea celor mai bune instrumente pentru diferite părți ale procesării imaginilor. Arhitectura Chimera elimină aceste obstacole prin furnizarea de putere necesară efectuării a aproximativ 100 miliarde de operații matematice pe secundă, pentru procesarea imaginii, folosind tehnici de calcul utilizate și în scannerele cu raze X, telescoape performante și sateliți.

Anunțată pentru prima dată la CES 2013, arhitectura redefinește imaginea mobilă cu modul automat de fotografiere și înregistrare video HDR. Aceasta permite camerei să surprindă instant imagini HDR de înaltă calitate, similar cu modul în care ochiul uman percepe lumea – în locații și condiții de iluminare diferite.

Noile caracteristici adiționale includ funcția de fotografiere panoramică HDR, care surprinde cadre wide sau de tipul "fish-eye," pentru care ai nevoie, în mod normal, de o cameră DSLR scumpă. Arhitectura Chimera surprinde un cadru în timp ce camera se află în mișcare – de la stânga la dreapta, sus și jos sau pe diagonală – efectiv "pictează" o panoramă în timp real, din mai multe unghiuri și în orice ordine vrea utilizatorul. În contrast, produsele competitorilor trebuie mișcate într-o singură direcție pe un plan orizontal sau, au nevoie de mult timp pentru post procesare – până la 35 de secunde pentru a lipi cadrele pentru panoramă.

În alt domeniu, arhitectura Chimera introduce pentru prima data tehnologia tap-to-track în mod continuu, care permite utilizatorului să atingă imaginea persoanei sau a obiectului focalizat, în timpul acțiunii. Apoi camera se blochează pe subiect, indiferent că acesta se află în mișcare sau camera este repoziționată pentru un unghi mai bun, în timp ce menține focusul pe subiect. Tehnologia tap-to-track ajustează de asemenea gradul de expunere al camerei, în funcție de mișcare, ajutând la evitarea sub- sau supra-expunerii imaginii subiectului sau a fundalului.

NVIDIA Chimera este disponibil ca tehnologie integrată în familia de procesoare Tegra 4, incluzând Tegra 4 – cel mai rapid procesor mobil din lume – și noul Tegra 4i – primul procesor Tegra cu tehnologie LTE integrată.

Nvidia-Chimera

Producătorii de dispozitive pot folosi arhitectura pentru a crea soluții diferențiate pentru imagini pe care le pot expedia o data cu smartphone-urile și tabletele lor. Arhitectura furnizează de asemenea o aplicație pentru o interfață de programare (API), pe care dezvoltatorii o pot folosi pentru a crea aplicații animate pentru imagini, pentru creșterea bazei de clienți ai mobilelor Android.

Doi parteneri importanți pe piața senzorilor de imagine pentru camere, Sony și Aptina – ceilalți urmând a fi anunțați – și-au adus deja sprijinul pentru ahitectura de procesare foto Chimera. Senzorul Sony Exmor RS IMX135 13 MP și senzorul de imagine mobil Aptina's AR0833 1/3" 8MP suportă noua tehnologie, aducând funcția de mod automat pentru fotografierea HDR pe piață.

Producătorii de dispozitive pot adopta acum această tehnologie pentru dispozitivele lor echipate cu procesorul Tegra 4.

Cele mai citite