AMD a dezvăluit o nouă tehnologie pentru redarea părului
- Scris de Devon
- Published in Stiri Diverse
AMD a dezvăluit noua lor tehnologie pentru randarea părului prin intermediul unei prezentări a noii podoabe capilare a Larei Croft din noul Tomb Raider.
Tehnologia a fost dezvăluită pe blogul oficial AMD, promiţând o nouă modalitate de a reda părul, „Părul realist este unul dintre cele mai complexe şi dificile materiale de reprodus în real-time pentru un joc", declară blogul.
„Reproducerea unui fir de păr realist necesită desenarea a câteva zeci de mii de fire individuale semi-transparente, care au nevoie de anti-aliansing, iar fiecare fir va arunca umbre complexe pe suprafeţele apropiate. Ceea ce este şi mai neplăcut este că, aceste calcule trebuiesc updatate de câteva zeci de ori pe secundă pentru a le sincroniza cu mişcările personajului".
Comparaţie între părul standard şi cel redat de tressfx
Postul continuă să explice procesul, „Părul Tress FX revoluţionează scalpul lui Lara Croft prin intermediul limbajului de programare Direct-Compute care deblochează capacităţi de procesare paralelă a arhitecturii GCN (Graphics Core Next), permiţând reproducerea de calitate video restricţionată doar la imagini pre-randate".
Deşi mi-a luat câteva secunde bune să înţeleg exact ce înseamnă 2+2 din spatele tehnologiei, trebuie să recunosc că rezultatul este destul de impresionant. Părul se supune legilor fizicii şi este afectat de vânt, ploaie şi alte elemente ale mediului. Chiar dacă podoaba capilară nu este neapărat o parte importantă într-un joc, modalităţile actuale de a o reproduce chiar pot da peste cap imersiunea. Cu puţin noroc TressFX este sfârşitul perucii din porţelan sau a fâşiilor din cauciuc.
Cât despre Lara. Maybe she's born with it!?