Drama SimCity continuă
- Scris de Devon
- Published in Stiri Simulatoare
Amazon a retras versiunea digitală a jocului SimCity de pe platforma sa, Electronic Arts se străduie să clarifice confuzia legată de restituirea vânzărilor, iar o petiţie online cere jocului să renunţe la DRM-ul online restrictiv.
Pentru a juca SimCity este nevoie conexiune constantă la serverele Electronic Arts. Teoretic nu ar trebui să fie nici o problemă, dar când avem de-a face cu un joc aşteptat, vânzările or să fie totdeauna "excepţionale", iar SimCity s-a vândut aşa de bine încât o mulţime de clienţi au fost puşi pe aşteptare. Problemă a escalat atât de mult încât Amazon a scos versiunea digitală a jocului de pe site, adăugând un „Important Note" la descrierea jocului care face legătură către site-ul de servicii clienţi EA. SimCity are, în acest moment o singură steluţă pe Amazon.
Între timp, Electronic Arts s-a folosit de Twitter pentru a explica confuzia legată de faptul că utilizatorii care au cumpărat o copie fizică a jocului pot cere o rambursare, dar nu şi cei care au achiziţionat o copie digitală. Tot aici, EA a respins acuzaţiile că publisherul ar fi banat jucătorii care cereau rambursări.
În cele din urmă, un număr din ce în ce mai mare de jucători supăraţi s-au folosit de Change.org pentru a crea o petiţie cerând celor de la EA să renunţe la DRM-ul totdeauna online pentru SimCity şi alte jocuri viitoare. Petiţia a fost semnată de peste 20.000 de oameni în mai puţin de 24 de ore, şi cel mai probabil că îşi va atinge ţinta de 25.000 de mii de semnături până la sfârşitul zilei.
Maxis, studioul responsabil pentru SimCity a lansat o declaraţie adresând câteva din plângerile înregistrate. Lucy Bradshaw, directorul general Maxis a declarat pentru Kotaku:
„Mii de jucători de pe tot mapamondul se joacă şi se bucură de experienţa lor – de fapt, peste 700.000 de oraşe au fost construite de jucători în mai puţin de 24 de ore. Dar mulţi alţii au probleme cu instabilitatea serverelor, iar rollout-ul din America de Nord a fost o adevărată provocare. Este destul de evident că jucătorii din Europa şi Asia resimt aceleaşi probleme. Prioritatea noastră este să îmbunătăţim numărul şi stabilitatea serverelor şi, cu asta, numărul de jucători care pot accesa simultan jocul. Ne străduim cât se poate pentru a ne asigura că toată lumea se bucură de acest joc excepţional".
Anunţul lui Bradshaw pare a fi destul de sincer, dar nu neapărat ancorat în realitate. Nu putem spune că incidente similare nu au avut loc, de fapt, îmi aduc aminte că Diablo 3 a suferit ceva asemănător când a fost lansat. Nimeni, nici cei de la EA nu pot spune că inundarea serverelor în ziua de lansare a fost o surpriză, nu când vine vorba de SimCity.