Disney a închis publisher-ul LucasArts
- Scris de Devon
- Published in Stiri Economie
Disney a închis ramura de jocuri a studioului LucasArts. Ultimul lor proiect, Star Wars 1313 ar putea fi publicat printr-un partneriat extern cu un alt studio.
Un reprezentat LucasArts a confirmat pentru revista americană, Gameinformer: „După ce am evaluat pozita noastră pe piaţa jocurilor, am decis să transferăm LucasArts de la development-ul intern către un model bazat pe licenţă, minimalizând riscurile companiei dar mărind portofoliul de jocuri Star Wars".
Primul zvon a lovit internetul ieri, când Kotaku a anunţat că aproximativ 150 de oameni au fost concediaţi iar cele două proiecte aflate în producţie, Star Wars 1313 şi Star Wars: First Assault au fost anulate.
Reprezentantul LucasArts a ţinut să sugereze că titlurile vor putea fi salvate printr-un parteneriat cu alte studiouri: „Merită menţionat că suntem în căutare de parteneri extern cu experienţă, capabili să ne ajute cu livrarea jocurilor aşteptate de către fanii noştri" a declarat acesta pentru Gameinformer.
„Tot avem încredere în industria jocurilor video, suntem dispuşi să furnizăm în continuare produse Star Wars, doar că ne uităm la alte modele faţă de producţia internă... Pentru moment, evaluăm totul. Este foarte probabil ca [Star Wars 1313] să fie lansat printr-un contract de licenţiere"
Vestea vine la ceva timp după ce Disney a achiziţionat LucasArts pentru 4 miliarde de dolari anul trecut. Primele îndoieli legate de viitorul ramurii de gaming au apărut când CEO-UL Disney, Bob Iger a anunţat că LucasArts va fi mai atent la jocurile pe mobil şi tabletă în defavoarea titlurilor masive de pe consolă sau PC.
În ultimii 30 de ani, LucasArts a fost responsabil pentru numeroase titluri StarWars, dar şi multe jocuri de aventură, fiind unul dintre cei mai importanţi developeri al jocurilor de aventură din anii '90. Tales of Monkey Island, Grim Fandango, întreaga franciză Indiana Jones sau Full Throttle au fost produse în acel deceniu, iar designeri reputabili precum Tim Schafer şi Ron Gilbert şi-au început cariera în cadrul studioului.
Chiar dacă în ultimii ani studioul a lucrat exclusiv cu brand-ul Star Wars. Rezultatele nu au fost tocmai exemplare fiind ori mediocre, adică seria Star Wars: The Force Unleashed sau deplorabile precum ultimul lor titlu, Kinect Star Wars, un mic joc care serveşte drept exemplu perfect de "crimă împotriva unei proprietăţi intelectuale". Chiar dacă studioul nu a mai fost "relevant" pentru public de câţiva ani, închiderea sa este o veste tristă.