Unele achiziţii "in-app" pot fi ilegale, avertizează Biroul de Tranzacţii Echitabile
- Scris de Devon
- Published in Stiri Diverse
Biroul de Tranzacţii Echitabile (Office of Fair Trading - parcă sună mai bine în engleză) din Regatul Unit va investiga problema micro-tranzacţiilor care se bazează de tactici agresive de marketing.
Această ramură a guvernului britanic va examina dacă jocurile gratuite pun un fel de presiune asupra copiilor, făcând-ui să achiziţioneze itemuri în joc. Investigaţia a pornit după ce au fost raportate mai multe plângeri, în care părinţii au avut de plătit sume considerabile datorită acestor jocuri.
Printre exemplele menţionate se numără un copil de 5 ani, care în Februarie a cheltuit mai bine de 1700 de lire (aprox. 8700 de lei) într-un joc gratuit pentru iPad, Zombies vs Ninjas. Copilul a achiziţionat mai multe micro-pachete, fiecare din ele având preţul de 69.99 de lire (aprox. 360 RON).
Cel de-al doilea caz, unul un pic mai complicat, are de-a face cu ofiţerul Doug Crossan care şi-a denunţat copilul pentru fraudă, după ce adolescentul de 12 ani a cheltuit peste 3700 de lire (aprox. 19040 RON). Crossan a fost nevoit să facă acest lucru pentru a recupera cheltuilelile.
Investigaţia ţinteşte producătorii de jocuri, încercând să descopere dacă studiourile ţintesc copii (şi dacă marketingul este agresiv). Astfel OFT va investiga campanii "înşelătoare, agresiv comerciale şi de altfel nedrepte" conform celor de la BBC.
„Suntem îngrijoraţi când copii şi părinţii ar putea fi supuşi la presiune nedreaptă când se joacă jocuri care ar trebui să fie gratuite, dar care pot avea costuri gigantice ascunse" a explicat directorul senior Cavendish Elithorn. „Industria jocurilor trebuie să se conformeze cu regulile relevante în aşa fel încât copii să fie protejaţi. Vorbim cu industria şi dacă este necesar vom acţiona."
În momentul acesta, o voce în capul meu întreabă, „De ce contează?" iar răspunsul este unul destul de evident.
În ultimul timp microtranzactiile au devenit din ce în ce mai populare pentru studiouri şi publisheri, iar astăzi, chiar şi jocurile de 60€ au mini-pachete valabile la achiziţie. Cazurile menţionate mai sus, şi sunt sigur că există şi o variantă românească, spun un singur adevăr: există un motiv pentru care anumite persoane nu ar trebui să aibă independenţă financiară. Ştiu că problema nu este aceeaşi, ba chiar este diferită, dar dacă sunt studiouri care ţintesc microtranzactiile asupra copiilor, atunci poziţia lor nu sunt prea diferită faţa de cea deţinută de companiile de tutun în anii '80 cu reclamele la ţigări pentru copii.
Ce s-a întâmplat atunci? Să zicem că astăzi puţină lume mai ştie cine este Joe Camel.