Următoarele jocuri publicate de Electronic Arts nu vor mai necesita ‚Online Pass’. Serviciul a fost eliminat „în urma feedback-ului primit.”
EA a anunţat că va elimina toate ‚Online Passes’ din viitoarele sale jocuri, pentru că aparent nu au fost prea bine primite de gameri. Bine, le-a luat vreo 3 ani. Cred că era 2010 când au anunţat „Project Ten Dollar”, un fel de cupon sau cod care permitea accesul nerestrictionat la tot ce avea jocul de oferit. Câteva luni mai târziu, EA Sports a cimentat conceptul, botezând aşa zisa inovaţie „Online Pass”. Pe scurt, totul era valabil dacă cumpărai jocul nou, dar odată luat la mâna a două/împrumutat, atunci trebuia să dai încă vreo 10 dolari pentru câteva misiuni, accesul online, provocări s.a.m.d. .
La scurt timp, întreaga industrie era fascinată de aceste "bilete". Atât de mult încât astăzi, în 2013, aproape fiecare publisher a adoptat măcar o dată un fel de ‚online pass’. Bethesda, Sony, Square Enix şi mulţi alţii, toţi sunt vinovaţi/responsabili de perpetuarea acestei practici. Ciudat este că, după ce au iniţiat un fenomen masiv, urât de fani, adorat de developeri, EA sunt cei care public au anunţat că vor renunţa la propria invenţie.
„Da, vom elimina online-pass-ul” a dezvăluit John Reseburg, Directorul de Comunicaţii Corporatiste, pentru Venturebeat. „Nici unul din titlurile noastre viitoare nu vor include acest feature.”
„Iniţial un efort să împachetăm servicii şi content online, mulţi jucători nu au răspuns pozitiv la format” a continuat acesta. „Am ascultat feedback-ul şi am decis să continuăm astfel.”
Online passes au fost folosite de developeri pentru a „echilibra” câştigul financiar atunci când jocurile sunt achiziţionate la mâna a doua. Este evident, pentru gameri asta însemna că aveau să cumpere jocul la preţul retail, ori trebuiau să mai dea încă 10-15 dolari opentru a se putea bucura de experienţa completă. Iniţial lumea a fost supărată, dar în timp am învăţat să acceptăm, sau măcar să mormăim în linişte. Se pare că, vânzările au scăzut destul încât EA, însăşi iniţiatorul acestui trend, să renunţe la 'online pass'.
„Încă suntem dedicaţi să producem content şi servicii care vor îmbunătăţi experienţa pentru mult timp după ce ai învăţat să joci”
Mă întreb, ce înseamnă asta penru gameri, ce înseamnă asta pentru EA? Oare următoarea generaţie de jocuri se întoarce înapoi la vremurile de altă dată, când developerii nu încercau să îşi păcălească audienţa la fiecare iterare a aceluiaşi joc?