Destiny Beta preview – MMO-ul ce nu-i MMO
- Scris de Devon
- Published in Stiri MMO
Dupa ce am jucat Destiny pentru o saptamana, am ramas un pic confuz. Deigur, jocul este masiv, destul de bine construit si satisfacator, dar nu sunt sigur despre prospectul sau in viitor. Nu inca.
Sunt multe aspecte pozitive despre care pot vorbi legate de Destiny, dar in mare parte, as dori sa discut despre cateva griji legate de acest amestec-MMO-FPS-RPG. Luand in considerare faptul ca saptamana de joc fost doar un Beta, este posibil ca aproximativ totul sa fie diferit cand jocul va iesi pe piata. In acest caz, tot ce scriu aci ar fi inutil, dar atunci, si intreaga saptamana de Beta ar fi tot la fel de inutila. Asa ca, daca ai ceva timp, stai un pic si haide sa vedem care-mi sunt grijile legate de Destiny.
MMO-ul
Lu' Destiny nu ii place sa fie intitulat MMO, desi asta este exact ce e. Da, jocul are o campanie traditionala, complet echipata cu mici cut-scene-uri si voice-over-uri, inclusiv din partea lui Peter Dinklage, care explica ce se-ntampla atunci cand e nevoie.
Lumea si lore-ul sunt destul de decente, iar tempa Pamantului Pierdut functioneaza destul de bine in a te arunca in mijlocul lui nimanui, ca apoi sa recuperezi ce-a fost pierdut (folosind multe, multe, multe gloante). Din nefericire, povestea si universul nu sunt atat de coerente, sau cel putin nu-s prezentate coerent. Sunt atat de multe misiuni, una dupa alta, incat vei uita de ce ai inceput genocidul de extraterestri in primul rand.
Jocul, de fapt, se bazeaza extrem de mult pe univers. Pana la urma, daca intreaga lume este data peste cap, si tu esti doar o mica piesa ce incearca sa faca fata la grupuri din ce in ce mai mari, si variate de inamici, nu prea ai cum sa vezi ce impact ar avea actiunile tale.
Faza e ca, daca ne uitam la cateva MMO-uri, sa zicem The Secret World, sau Elder Scrolls Online, ambele au o campanie principala care este data peste cap de misiuni locale si zona in care te afli, iar constructia lumii si povestea ajung sa fie secundare. Sigur, problema cu Destiny nu e la fel de vizibila, dar cu cat joci mai mult, cu atat stii mai putin ce ar trebui sa se intample.
Bineinteles, Bungie l-a pus pe Peter Dinklage sa-ti aduca aminte ce tel ai, pana la urma, el a citit cateva pagini in avans si stie ce ar trebui sa se intample.
Echilibru
Probabil cea mai dificile provocare a unui MMO, este sa fie echilibrat; sa-ti dea senzatia de putere, si sa faca inamicii sa se simta ca o provocare, si nu job-ul de la 9 la 5. Deseori aceasta proba este atat de bulita, incat e impresionant sa vezi cat de mult au dat-o in bara. Destiny, nu are problema asta. Nu, jocul se chinuie sa-si echilibreze fiecare lucru luat din dreapta si stanga.
Odata ce amesteca MMO, RPG si First-Person Shooter, armele si gloantele devin importante. La asta, mai adugi si abilitati, armura complet functionale, si un arsenal variat, si obtii un angajament colosal.
Angajament pe care Destiny aproape il indeplineste. Zic aproape, findca are nevoie de multa polizare pana a fi complet. Mai ales in combat.
Inamicii au mai multe nivele, asa cum te-ai astepta. In primele 2 ore, toata lumea e la nivelul tau, dar cu cat progresezi mai mult, cu atat dai peste oratanii de nivel din ce in ce mai mare. Evident, in acest moment, nivel mai mare inseamna doar damage si viata mai mare.
Asta nu inseamna dificultate, nu cand trebuie sa tragi timp de 10 minute intr-un singur inamic cu tot ce ai, ca sa il aduci la 10% viata. Pur si simplu nu e distractiv.
Sper, odata cu lansarea jocului, ca Destiny se va baza pe comportament si varietate pentru a crea dificultate. Deja am vazut asta pe ici, colo. La inceput dai numa' peste Fallen ce trag si se ascund, dar dupa aia intalnesti si inamici Stealth, creaturile afiliate Hive-ului, ce ori te vor ataca in melee indiferent de situatie, sau vor folosi magie spatiala sa-ti dea-n cap.
Explorare
Beta a avut loc pe o singura harta, gigantica intr-adevar, dar nu destul cat sa fie "Open World". Aici, dupa cateva misiuni de campanie, intreaga regiune se deschide, si iti ofera access la intreaga harta. Zona este diversa, cu multe chestii de vazut, dar scenariul va deveni repetitiv destul de rapid.
Vei ajunge sa te plimbi pe aceleasi drum iar si iar, sa tragi in aceeasi inamici care apar de fiecare data in aceleasi sectoare, si sa vizitezi aceleasi locatii de nenumarate ori.
Desigur, am vazut doar o mica parte din joc, Destiny ar trebui sa mai contina Venus si Marte ca regiuni, iar Luna este vizibila in timpul sesiunii, si chiar a fost valabila Sambata, desi nu am avut ocazia sa o incerc.
Plus, considerand modul in care Destiny este construit, acesta poate fi extins la nesfarsit, adaugand stele si planete noi, asa ca ceea ce am vazut (ceea ce am repetat la nesfarsit), e doar o parte din ceea ce jocul are de oferit.
Nu-s destul de sigur despre diferenta de level in regiune, totusi. Majoritatea MMO-urilor au harti clar definite si separate cu inamici specifici zonei. Destiny mai are mult de lucrat in acest departament. Daca ai decis sa te plimbi un pic, este posibil sa intri in niste catacombe unde oratanii de level ?? or sa urle, si apoi sa respire inspre tine, omorandu-te instant.
Nu numai asta, dar Gardianul meu de nivel 3 a crapat de cateva ori fiindca a avut tupeul sa mearga pe carare unde Hive de nivelul 7-8 se bateau cu jucatori de 7-8, ca parte dintr-un event optional.
Clase si Gear
Nu am probleme directe cu modul in care gear-ul este implementat. Ai arme, armuri, nave, si vehicule pe care le poti folosi. Pe parcursul jocului vei da peste blueprints (de obicei de arme), arme, si iarasi, mai multe arme.
Am auzit de comparatia intre Borderlands si Destiny, dar nu cred ca aceasta este una relevanta. Sigur, ambele jocuri au o varietate extrem de mare cand vine vorba de armament, dar Destiny pare a fi mult mai comprehensiv in orice alt aspect.
Jocul utilizeaza ssi o multime de aspecte specifice unui RPG, cum ar fi progresia caracterului, si / sau chiar progresia de itemuri (daca le folosesti destule ori). Din nefericire, Titanul, Hunter-ul si Warlock-ul nu sunt prea diferiti in ceea ce priveste stilul de joc (inca!), dar sunt tratati ca entitati separate.
In acest moment, fiecare clasa, teoretic, are abilitati distincte, cu aesteticul lor. Totusi, asta nu inseamna ca fiecare Gardian are un stil de lupta unic. Toata lumea foloseste 'Space-Magic' destinata sa faca chestii nasoale la ganganii. Singura diferenta dintre fiecare clasa, in afara de design, sunt stats-urile si asa zisa super-abilitate.
Multiplayer competitiv
Nu voi discuta mult despre partea competitiva, fiindca in acest moment nu e deloc polizata.
Din experienta mea oarecum limitata, meciurile 6v6 sunt foarte similare cu cele din Halo, doar ca-s in slow motion. Vedeti voi, Destiny se bazeaza pe o structura specifica unui shooter clasic (mai MMS, nu old-school), asa ca partea asta nu prea se intelege bine cu hartile masive, pline de vehicule.
Concluzie
In mare, mi-a placut Destiny. Poate ca nu ar parea, dar adresarea grijilor de mai sus ar face un joc decent, sa fie chiar tare.
Titlul preia multe lucruri de la alte MMO-uri existente, iar in anumite parti, este un MMO, desi incearca cu disperare sa nu fie numit unul. Nu cere grind (cel putin nu la nivelul acela obsesiv), iar campania nu este una specifica unui MMO.
Este si impresionant cat de mult Bungie a reusit sa marite atat de multe mecanici. Nu merge totdeauna, dar e aproape.
Cred ca asa as clasifica intregul joc de altfel, un titlu impresionant ce nu merge intotdeauna, dar e pe aproape.