ASUS RoG Swift PG278Q G-Sync monitor review - Primul monitor RoG
- Scris de Devon
- Published in Review Imagistica
Rezultate
Dupa cum am spus mai devreme, PG278Q foloseste un panou TN de 8-biti, cu backlighting W-LED si un coating anti-glare, masurand o luminozitate maxima de 313 candele pe milimetru patrat, ceea ce este mult prea luminos pentru utilizarea de zi cu zi.
Uniformitate
Nu e un mare secret ca monitoarele nu au aceeasi calitate a imaginii pe intreaga lor suprafata. Sunt multe caracteristici care pot fi analizate atunci cand vorbim de uniformitate, dar eu sunt interesat de luminanta (in mare parte din cauza ca e singura pe care o pot masura cu acuratete). Desigur, rezultatele se aplica numai la sample-ul de review, iar acelasi test pe un alt monitor ar da rezultate diferite.
Asa ca, dupa ce am calibrat centrul monitorului la 220cd/m2, am luat inca 8 masuratori din zonele inconjuratoare.
Aici, monitorul s-a comportat asa cum ma asteptam, mediocru. Cea mai intunecata regiune este in coltul drept de jos cu o deviatie de 21% fata de centru. Asta este ceva vizibil cu ochiul liber, dar tre' sa fii atent.
Fidelitatea culorilor
Majoritatea monitoarelor de gaming sunt interesate primar de viteza. Acuratetea culorilor este aproape totdeauna in josul listei, asa ca nu pot spune ca ma asteptam la rezultate prea bune din partea lui PG278Q. Faptul ca foloseste un panou TN mi-a scazut asteptarile din nou.
Spre surpriza mea, rezultatele au fost chiar impresionante. PG278Q are un delta-E mediu de 1.6 din cutie (maximul fiind 2.5), si un Delta-E calibrat la 200cd/m2 de 1.1. Aceasta performanta este de-a dreptul impresionanta, mai ales din partea unui monitor de gaming.
Contrast
Monitorul a inregistrat un punct negru de 0.3362 cd/m2 (necalibrat, si 0.2778 calibrat), iar ratia de contrast static e de 933:1, ceea ce este destul de decent, aproape de 1000:1 trecut pe cutie. In mare, PG278Q pare sa aiba niste performante impresionante, mai ales pentru un monitor de Gaming folosind panou TN.
Unghi de vizionare
ASUS a pus pe cutie un unghi de vizualizare de 170° pe axul vertical si 160° pe orizontal. Totusi, daca misti monitorul la dreapta si / sau la stanga se vede o schimbare vizibila a culorilor, si a contrastului, mai ales pe axul vertical.
Pe axul orizontal, acesta se intuneca, iar o nuanta verziue acapareaza imaginea. Daca trec pe axul vertical, imaginea incepe sa se stearga, iar colturile se intuneca pana cand imaginea este similara cu cea a unui negativ de film. Faza e ca, tipul asta de problema e destul de comuna la panourile TN, care sacrifica calitatea imaginii pentru pixel-response si refresh-rate.
G-Sync
Odata ce RoG Swift PG278Q e primul monitor ce beneficiaza de G-Sync, am zis ca ar fi o idee buna sa detaliez ce este G-Sync, si ce ar trebui sa faca.
Majoritatea monitoarelor opereaza la un refresh-rate fix, acesta fiind 60, 120 sau chiar 144Hz. Atunci cand te joci un joc, mai ales unul care cere mult de la sistem, frame-rate-ul va varia, uneori cu oscilatii masive. Acum, placa video randeaza aceste cadre fluid, iar monitorul este fix. Cat timp placa video lucreaza sa se sincronizeze cu monitorul, incep sa apara diverse probleme, de obicei in forma screen tearing-ului. Pentru o experienta mai fluida exista V-Sync, care elimina tearing, dar creste input lag-ul si e posibil s-apara ceva stuttering, fiindca placa video se straduie sa se urmeze refresh-rate-ul monitorului. In unele jocuri este mai vizibil decat altele, de exemplu daca ai jucat vreodata PayDay 2 cu V-Sync activ, stii foarte bine ce inseamna lag.
Ceea ce G-Sync ar trebui sa faca este sa permita monitorului sa adopte un refresh-rate variabil, modificand modul in care acesta se comporta fata de placa video si frame-rate-ul jocului. Teoretic, refresh-rate-ul monitorului se sincronizeaza la placa video, ceea ce inseamna ca nu exista nici un fel de stutter sau lag, iar screen-tearing-ul nu ar mai fii vizibil.
Uite cum jocurile mentionate mai devreme devin relevante. Folosind benchmark-ul integrat, sau pur si simplu jucand jocul, frame-rate-ul va varia frecvent, ceea ce este de asteptat. Cu V-Sync activ, este stutter vizibil cand joc Battlefield 4, sau lag atunci cand joc PayDay 2. Cu G-Sync activ, rezultatele sunt mult mai impresionante, mai ales cand am un numar de cadre mai scazut, sa zicem sub 80fps, desi este vizibil si la 140fps. Totusi, input-lag e ceva complet inexistent, si la FPS scazut sau ridicat.
Consum
Monitorul mananca 2watts in idle, 26watts in timpul utilizarii la minim, iar 60w in conditii extreme. In medie, PG278Q consuma aproximativ 31watts. G-Sync mai adauga la consum, iar daca monitorul intra in stand-by, mai continua sa consume vreo 15-20w pentru inca vreo 10-15 minute pana cand G-Sync se dezactiveaza.