AMD RX Vega64 Liquid si Air review - un nou iNCepUt

 

Arhitectura VEGA

Noua arhitectura, Vega, aduce îmbunătățiri de performanță si eficiență, orientate direct către gamerii pasionați, oferind experiențe extraordinare, la rezoluții înalte si detalii maxime.

Prima implementare se numește Vega 10. Acesta este fabricat folosind procesul de 14nm si tehnologia LPP FinFET. GPU-ul are 12.5 miliarde de tranzistori, într-un cip de 486mm2.

Unitățile de procesare se numesc acum NCU (Next-Gen Compute Units) si beneficiază de suport pentru Rapid Packet Math, o tehnologie capabila sa proceseze de 2 ori mai repede pachetele de date pe 16 biți, ceea ce accelerează puternic diverse efecte grafice, precum iluminarea, procesarea video, etc., fără a afecta calitatea imaginii.

VEGA64 architecture

Vega 10 este format din 4 module de procesare, fiecare având 16 NCU, 1 motor de geometrie si 4 motoare de pixelare. In concluzie, GPU-ul beneficiază de 64 NCU si 4096 unități de randare.

Odată cu Vega, AMD a trecut la memoria video HBM2, care oferă de 2 ori mai multa banda decât HBM1 si de 8 ori mai mare capacitate / stiva.  

High-Bandwidth Cache Controller este o noua tehnologie introdusa de Vega. Aceasta oferă capabilitatea de a utiliza memoria video drept cache pentru memoria RAM a sistemului si pentru unitățile de stocare, fiind mult mai rapida decât acestea. Astfel, spațiul de adresare virtuala poate ajunge pana la 512TB.

VEGA64 HBCC

HBCC vine in ajutorul creatorilor de conținut video/3D, prin posibilitatea de lucru cu modele detaliate, de dimensiuni mari, si randare OpenGL, toate in timp real.

Vega aduce si suportul pentru DirectX 12.1, in timp ce Polaris merge pe 12.0.

VEGA64 DX12 1

O noua tehnologie de randare, Conservative Rasterization, aduce noi algoritmi, mai performanți, care ajuta la crearea mai rapida a unei scene, prin accelerarea umbririi si iluminării, fără a pierde din fluenta jocului.

Primitive Shaders este un nou stagiu hardware pentru umbrire (shader), care redesenează unitatea de geometrie din Vega. Astfel, sortarea primara se poate face in unitățile de umbrire, oferind procesare mai rapida a conținutului, potențial mai mare la sortarea in coada de așteptare, dar si randare accelerată a datelor din cozile mai lungi.

Motorul de geometrie a fost tunat si el, oferind acum randare pentru un număr mai mare de poligoane, mai puține stagii de procesare, precum si balansare inteligenta a resurselor.

Vega aduce îmbunătățiri si pentru ieșirile video, oferind suport extins pentru utilizarea mai multor monitoare simultan, la rezoluții 4K si mai mari. Față de Polaris, care suportă 1 monitor la 8K 30Hz si 4K 60Hz, acum se pot folosi 3 monitoare la aceste rezoluții.

VEGA64 4K

Totodată, Vega oferă 4k 120Hz si 5K 60Hz cu HDR pe 64 biți, capabilitate lipsa la Polaris.

Cache-ul L2 a fost dublat, la 4MB, ceea ce îmbunătățește lățimea de banda si accelerează randarea.

Vega beneficiază de un nou micro-controller pentru Power Management, care oferă optimizări pentru energia consumata de GPU si HBM2 in timp de repaus, dar si in lucru intens.

 

« Prev
2/11 Next »

Cele mai citite